luni, 16 mai 2011

De la Orsova la Voineasa

Dupa ce am iesit din Orsova, am luat-o pe E 70 spre Timisoara, un drum care nu arata a european, mai aproape era de un drum interjudetean. Este adevarat ca se incepusera lucrarile de reabilitare (asta era in 2006, nu stiu cum este acum).

Primul popas l-am facut la o biserica sapata in stanca schitul Piatra Scrisa, langa localitatea Armenis. Începuturile acestei manastiri este legata de gasirea unei icoane zugravite pe stanca, icoana sfintei treimi ce poate fi vazuta pe stanca negricioasa.

Tunelul feroviar ce trece prin zona a fost deviat cu cativa metri pentru pastrarea integritatii icoanei. Mai multe legende despre acast schit gasesti pe net.

Apoi am trecut prin Caransebes si m-am indreptat spre Sebes. Am facut un popas la Sarmizegetusa, cred ca stii ce a fost. Cateva imagini.




Am facut un mic ocol sa vizitam biserica din piatra din Densus, Sf. Nicolae. Se pare ca este una din cele mai vechi biserici din tara. A fost construita din pietre romane fasonate aduse din ruinele Sarmizegetusei din apropiere. S-au pastrat cateva fragmente valoroase de pictură murala, datând din 1443. Merita efortul.



De aici am luat-o spre Sebes, cu intentia de a ajunge la Voineasa. Ne-am hotarat s-o luam pe valea Sebesului, am trecut pe langa lacul Oasa, Obarsia Lotrului spre Voineasa. A fost un traseu mai lung si destul de dificil, mai ales pe distanta lacul Oasa – Obarsia Lotrului, un drum forestier cam valurit.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu